AWU ရုံးမွ လူပ္ရွားမူ ဓါတ္ပုံအခ်ဳိ႕မ်ားကုိ တင္ျပထားပါသည္။

Saturday, March 7, 2015

အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒကိစၥ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီႏွင့္ ပါတီ ၁၅ ပါတီတုိ႔ စတင္ေဆြးေႏြး


Written by  ဝင္းကုိကုိလတ္

ေနျပည္ေတာ္ (မဇၩိမ)။ ။ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ NNER တုိ႔က ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေပးရန္ ေတာင္းဆုိထားသည့္ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒကုိ ျပင္ဆင္ရန္ကိစၥကို အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးပါတီ ၁၅ ပါတီတုိ႔ ယေန႔ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးခန္းမတြင္ စတင္ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ မွတ္ပုံတင္ၿပီး ႏုိင္ငံေရးပါတီ ၇၁ ပါတီအနက္ မတ္လ ၆ ရက္က ၁၇ ပါတီကို ဖိတ္ၾကားထား ေသာ္လည္း ၁၅ ပါတီတက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး အမ်ားစုက အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကုိ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းအားအႀကံျပဳရာတြင္ ပညာေရးဘက္ဂ်တ္၊ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအား ေက်ာင္းသားမ်ားက အကဲျဖတ္သည့္ကိစၥ၊ တုိင္းရင္းသားဘာသာစကားကိစၥ၊ တကၠသုိလ္၀င္တန္းေအာင္သူမ်ားကို
တကၠသုိလ္၀င္ခြင့္ ကိစၥမ်ား၊ ေက်ာင္းသားသမဂဆုိင္ရာမ်ားအား အဓိကထား ေဆြးေႏြးခဲ့သည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။
ပညာေရးဘက္ဂ်တ္ကို ငါးႏွစ္အတြင္း ႏုိင္ငံေတာ္ဘက္ဂ်တ္၏ ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ တုိးျမႇင့္သုံးစြဲရန္ကိစၥကုိ တက္ေရာက္လာသည့္ ပါတီအမ်ားစုက ေထာက္ခံခဲ့ၿပီးပညာေရးတြင္ အသုံးစရိတ္သုံးျခင္းအား ႏုိင္ငံအတြက္ ရင္းႏွွီးျမႇဳပ္ႏွံျခင္းဟုယူဆသင့္သည္ဟု ပါတီအမ်ားစုက ဆုိသည္။
ကယန္းအမ်ိဳးသားပါတီမွ ဗဟုိအလုပ္အမႈေဆာင္ ေဒၚေနာ္အိန္ဂ်ဲလ္လာေသာင္းက ‘‘ျပည္သူ႔ အက်ိဳးကုိေရွ႕ရႈမည္ဆုိလွ်င္ တုိင္းျပည္၏ဘ႑ာေငြကုိ ျပည္သူ႕ပညာေရးႏွင့္ က်န္းမာေရးက႑တြင္ ပုိမုိသုံးစြဲသင့္ပါတယ္’’ ဟု ဆုိသည္။
အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအင္အားစုပါတီမွ ေဒၚတင္ႏြယ္ဦးကမူ ‘‘ကြၽန္မတုိ႕ႏုိင္ငံရဲ႕ ပညာေရး အသုံးစရိတ္က ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္မွာမပါတဲ့ တျခား၀န္ႀကီးဌာနေတြရဲ႕ တကၠသုိလ္ေတြ၊ သက္ေမြးပညာေတြပါ ထည့္ရင္ ၉ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္းနီးပါးေတာ့ရွိပါတယ္’’ ဟု ဆုိသည္။
ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ပညာေရးဘက္ဂ်က္ကုိ ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ ေတာင္းဆုိေသာ္လည္း ဘက္ဂ်တ္လြတ္လပ္ခြင့္ရွိရမည္ဆုိသည္မွာ ဥပေဒအရ contrary (ဆန္႕က်င္ဘက္) ျဖစ္ေနသည္ဟု ေ၀ဖန္သည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားက ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအား အကဲျဖတ္သည့္ကိစၥတြင္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး၊ ပညာအရည္အခ်င္း၊ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈစသည္ျဖင့္ မည္သည့္အရာကုိ အကဲျဖတ္မည္ကုိ သိရွိရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအရလည္း မျဖစ္သင့္ေၾကာင္း တက္ေရာက္လာသူအခ်ိဳ႕က ေ၀ဖန္သည္။
တကၠသုိလ္၀င္တန္း ေအာင္ျမင္ၿပီးပါက ႀကိဳက္သည့္တကၠသုိလ္ေလွ်ာက္ထားရာတြင္ အထူးျပဳသည့္ တကၠသုိလ္၌ သင္ၾကားမည့္ ဘာသာရပ္မ်ားတြင္ အနည္းဆုံးရွိသင့္သည့္ ရမွတ္မ်ား သတ္မွတ္သင့္သည္ဟုလည္း ဆုိသည္။
ျမန္မာဘာသာစကား နားမလည္ေသးေသာ တုိင္းရင္းသားေဒသမ်ားတြင္ မိခင္ဘာသာစကားျဖင့္ သင္ၾကားေပးျခင္းကုိ ပါတီအခ်ိဳ႕က ေထာက္ခံေသာ္လည္း ပါတီအခ်ိဳ႕ကမူ မိခင္ဘာသာစကားဆုိသည္ထက္ တုိင္းရင္းသားဘာသာစကားဟုသာ သုံးႏႈန္းသင့္သည္ဟု ဆုိသည္။
ရခုိင္အမ်ိဳးသားပါတီဥကၠ႒ ေဒါက္တာေအးေမာင္က ‘’မိခင္ဘာသာ စကားဆုိတဲ့အသုံးက ေနာက္ဆုိ ႐ႈပ္ေထြးလာႏုိင္တဲ့အတြက္ တုိင္းရင္းသားဘာသာ စကားဆုိၿပီးသာ သုံးသင့္ပါတယ္’’ ဟု ေျပာသည္။
ကရင္ျပည္သူ႔ပါတီမွ ဗဟုိေကာ္မတီ၀င္ ဦးေစာေမာင္တုတ္ကမူ တုိင္းရင္းသားဘာသာစကားမ်ားကုိ ထိေရာက္စြာသင္ၾကားႏုိင္ေရးအတြက္ တုိင္းရင္းသားေရးရာေက်ာင္းမ်ား သတ္မွတ္သင္ၾကားႏုိင္ေရးကုိ ဥပေဒျပ႒ာန္းသင္ၾကားသင့္သည္ဟု ဆုိသည္။
ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားဖြဲ႕စည္းခြင့္ ေထာက္ခံသူမ်ားေသာ္လည္း ေက်ာင္းသားမ်ားအတြင္း ပါတီတစ္ခု သုိ႔မဟုတ္ အဖြဲ႕တစ္ခု သုိ႔မဟုတ္ အစုိးရ၏ၾသဇာခံမျဖစ္သင့္ဘဲ စစ္မွန္ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားျဖင့္သာ ဖြဲ႔စည္းသင့္႐ုံသာမက ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကုိ ႏွစ္သက္သည့္ပါတီ၀င္ေစျခင္းသည္ဟု မျဖစ္သင့္ဟု ေ၀ဖန္ၾကသည္။ ေဒၚတင္ႏြယ္ဦးက ‘‘ဆရာ၊ ဆရာမေတြက ၀န္ထမ္းစည္းကမ္းအရလည္း ပါတီ၀င္ခြင့္မရွိပါဘူး။ ပညာေရးေလာကကုိ ႏုိင္ငံေရးအေရာင္မဆုိးသင့္ပါဘူး’’ ဟု ဆုိသည္။
http://www.mizzimaburmese.com/2013-10-20-16-16-07/2013-11-01-01-48-27/item/40390-2015-03-07-01-45-45

0 comments:

Post a Comment

အခုလုိအၾကံျပဳေပးတဲ့အတြက္ေက်းဇူးတင္ပါတယ္